Tajuk n3 akak ni korang paham tak????... meh nak citer... emo akak hari ni...hehe
Macam ni citernya... semalam (kemarin) dalam pukul 11.33 pagi akak ada buat transaction top-up easy reload ke no. h/p akak melalui maybank2u... selalu lah akak buat macam tu kalau kredit dah abis.... cuma ini lah kali pertama selama berpuluh2 kali buat easy reload tapi semalam kredit tak masuk2 ke no. h/p akak.... apasal pun tak tahu... akak ingat mungkin lambat sket kot nak sampai easy reload akak tu...tapi sampai pukul 11.00 pagi hari ini pun belum muncul2 lagi kredit RM10 akak tu... hehe...RM10 jer tau... x banyak pun...kihkih...tapi itu hak akak kan... mana boleh dendiam... mesti kasi aduan punya... malam semalam akak ada call celcom customer service ...cakap punya cakap siap bagi bukti yang akak print dari transaction maybank2u akak lagi... boleh dia cakap tu mungkin problem pihak maybank...tapi status transaction maybank2u akak dah ditolak sebanyak RM10... dah ada bukti dari maybank kan..... so pagi hari ni akak ada call pusat service maybank2u...dan pengesahan dah dibuat tak der problem dari pihak maybank pun.... so punca nya dari pihak celcom sebenarnya kata pihak maybank la.... sebelum ni akak tak pernah alami problem macam ni... klu top-up kejap jer dah terima...seminit pun tak sampai nak menunggunya....
Selepas call maybank akak call celcom balik untuk penjelasan...boleh pihak celcom cakap bukan masalah tu dari celcom pun.... masalahnya dari maybank pulak...boleh lak celcom suruh akak kecawangan maybank terdekat bawa transaction akak untuk claim balik RM10 tu dari maybank... tak ke penat....last2 akak dah malas nak fikir lagi...biar jerlah klu ada rezeki akak ada la....malas penat bercakap jer ngan maybank n celcom buang karen tu....geram ni...haha...
korang pernah jadik mcm tu ke????.... nak gak tahu problem kat ne?????...konfius!!!!
kty pun selalu gak top up kat anak2 pakai maybank nie..stkt hari ni takde problem lagi..risau gak kalau kena camnie.
ReplyDeletekty...tu la ni 1st time jadi..sebelum ni ok jer pun... pernah jugak nomi tolong top-up tuk pengasuh anak tuk line 017 tp so far ok.. takder problem...huhu...
Deletesaya tak pernah top up cara mcm ni kak..tapi member2 selalu top up mcm ni tak pernah lak dgr ada problem...
ReplyDeleteeiii, geram pulak dgn celcom bila dia tak nak bertanggungjawab mcm ni...ish!!
tu la wahida dh perpuluh kali akak wat cara tu... dah ada bukti akak buat cara yang betul sama jugak sebelum2 tu ok jer... tp kali ni tah apa problemnya pun tak tahu la...:(
Deletebila celcom kata tiada record top-up ref no. yang ada kat akak kat diaorg akak lg bengang.... selalu ok jer...
tak penah ... repot kar SKMM je .... padan muka diorg klu dok tarik tali gitu .... pastu repot plak kat tribunal pengguna .... padan muka dedua company tu
ReplyDeletemaybank ada bg cadangan tu mcm tu td.. maybank suruh tggu masa bekerja 14 hari dulu...klu tak dpt jugak kredit tu maybank minta bawa report transaction akak tu ke maybank tuk tindakan selanjutnya...:(
Deletex penah pulak mengalami problem mcm ni tp mmg la ada masalah dgn b/band celcom...bila call customer service mmg ada2 aje alasan..nyampah! masalah x settle2 jugak...
ReplyDeletesaya pernah 3 kali jadi mcm ni..semua topup RM30..saya call maybank..diorg yg settle kan prob..diorg kata klau dlm mase 24 jam, diorg akan kembalikan duit yg ditolak dr akaun tu..
ReplyDeleteakak harap pun begitu sue..:(
Deletewah3...kenyang la celcom ini macam? RM10 pun duit kak, kalau 10 orang yg kena mcm akak tak ke untung bganda2 diorang?
ReplyDeletebetul tu dik...:(
Deletekak normi...atie pernah kene....tapi mcm atie...atie beli top up kt maybank2u...pastu dia bagi no.pin.....duit dah tolak...tapi no.pin tak bleh guna.....so...atie call maxis centre...rupanya dia tak aktif kan lagi no pin tue.....2 hari baru ok balik kak....mcm kes akak nie....atie rasa pihak celcom yang punyer tanggungjawab bukan maybank....
ReplyDeletetah la atie call celcom kata prob kat maybank...call maybank kata celcom problem...mana satu ler...:(
Deletexpernah kena lagi camni.. selalu je topup guna mybank.. tapi maxis.. hehe
ReplyDeleteKakak sebab guna bill tak pernah tahu sistem top-up ni nomie... Walau 10 ringgit tapi kena 10 customer dah 100 ringgit lenyap... Pada kakak macam silap pada celcom tak sebab slip transaction dah ada... eh entahlah nomie...
ReplyDeletebetul tu kakzakie...klu ramai yg kena confirm untung celcom kan...nomi tggu kejap dulu kot2 kredit masuk klu tak kena call celcom semula la jawabnya...:(
Deletecheqna buat melalui cimb..pernah terjadi sekali..kol celcom..tak lama lepas tu kredit masuk...x jadi macam akak la....
ReplyDeleteskang always topup melalui cimb so far ok..x de poblem
tu la akak hairan ni x pernah jd cam ni pun dah byk kali buat topup online cam ni...huhu...fenin2...
Deletexpenah jadi lagi cam tue..xtau la plak eida kak...eida pakai postpaid...
ReplyDeletedulu selalu gak t.up pakai cimbcliks..so far okay kak...
ReplyDeletecian akak kan..sabar kak..i'allah ada rezeki lain tu
uishhh x pernah lak jadi macam nie
ReplyDeletehurmmm main tarik2 tali lak .. aduhhh
x perlah normi kalau ada rejeki kita adalah ..
sib baik 10.00 kalau 100 , kena juga cari jalan
dia kan huhuh
salam, saya dah kena..sampai ke sudah tak masuk2 topup tuh..sampai no fon sy pun dah tak aktif..tup2 tadik cek kat maybank, dorang dah masukkan balik RM10 yg saya nk topup tuh..kire dorang pulangkan balik laa..
ReplyDeleteish menakutkan kalo kene mcm nikan kak...lagi2 kalo melibatkan amaun yg besar.....harap sume dah okey balik kak yeak..selagi akak simpan no reference tu akak leh detect status balik....
ReplyDeletedalam 5 minit lepas topup akak try check balance. Kadang2 topup dh masuk, tp sms yg mengatakan no kita dah sucessful topup tu tak dapat..
ReplyDeletememang akak ada check baki kredit akak lepas tu berkali kali... tp memang baki yang lama jer yg ada...huhu...
Deletedah ade bukti saman jela akak 2 2 pihak xnk bertanggung jawab.
ReplyDeleteArggggg jadi macam niii.. tadi topup rm 10, pastu tak masuk.. selalu terus masuk jek.. ingt dah salah tekan no, topup lagi sekali.. tapi kali ke 2 tak masuk jugak.. grrrr... cek no dua2 no betul.. Aaa.. gerammm.. So apa jadi dengan duit/topup akak tu?? :((
ReplyDeleteKes sye pun mcm ni...adu kt maybank d suruh ckp celcom, adu kt celcom kena buang balik kt maybank. Jhanam betulll
Deletekena gak skrang nieh?? weiihh ap kes nieh!!!!
ReplyDeleteakak dah dapt penyelesaian lum??
Aku kena 2 Kali..ckp DA successful.. Tpi reload tk smpi juga...sakit hati betul...
ReplyDeleteSy baru kena semalam...reload kat no adk,pagi ni pun blm msuk lagi.
ReplyDeleteSy pn bru je kena... Berat klu berterusan....
ReplyDeleteSy pn bru je kena... Berat klu berterusan....
ReplyDeleteSy pn bru je kena... Berat klu berterusan....
ReplyDeleteNak minta pendapat la kat sis2 yg ada kt sini..tadi sy ada transfer topup kat satu no ni 30rggt then ower ni punya la tunggu dkt nk 2 jm gak la then sy pun check la semula kat mana silap smpi berjm2 topup x msuk check betul2 baru la terperasan 1 no kat blkg tu salah...sudah...sy pun try la call no yg tersalah transfer tu tapi x dpt pula..jadi kat sini apa yg sy bole buat utk dapatkan semula krdt tu ye..klu 10 agnya adalah pertimbangan sikit ni 30..tq
ReplyDelete