Followers

Friday, November 11, 2011

Tentang Dhia...

Akak tengah layan citer ni petang2 sekarang ni...hehe... bestt...

 

Sinopsis Drama Tentang Dhia

Tentang Dhia mengenai sebuah kisah cinta menggamit emosi dan penuh dramatik terbitan Grand Brilliance Sdn Bhd hasil nukilan dan arahan Azlina Pa’wan dan dijayakan oleh barisan pelakon hebat seperti Nora Danish, Adi Putra, Ako Mustapha, Irfan Roslan, Tasha Shilla, Izreen Azminda dan Puteri Sarah.
Cinta dan simpati tiada ukurannya bagi Dhia (Nora Danish), yang berdiri di antara dua lelaki yang sangat dikasihinya. Percintaan tiga segi ini turut menjadi mimpi ngeri apabila dia dicemburui Melly (Izreen Azminda), yang mengganggap dirinya lebih anggun dan sesuai.

Raffi (Irfan Roslan) dan Azmi (Ako Mustafa), dua lelaki berbeza daripada dua latar belakang yang berbeza. Hanya memikul tugas sebagai seorang kerani biasa, Azmi yang merupakan anak seorang Imam di kampung tersebut disukai ramai kerana sifat rendah diri dan pandai mengambil hati. Hati Dhia sudah lama terpaut pada perwatakan Azmi, walaupun Raffi, seorang jejaka daripada keluarga berada mempunyai kelulusan luar negara merupakan teman rapat Dhia sejak kecil lagi.
Tergamam apabila melihat Azmi menjadi pilihan hati Dhia dan bakal melangsungkan majlis pertunangan, Raffi yang baru pulang dari luar negara merenung keseorangan di dalam kesedihan dan kekecewaan.
Namun, hatinya ikhlas menyintai Dhia, lalu Raffi mengambil keputusan untuk redha dengan apa yang berlaku.
Melly mengambil kesempatan ini untuk mendekati Raffi dan menidurinya ketika dia di dalam keadaan mabuk demi membuktikan perasaan cintanya.
Tetapi, ‘jerat’ yang dipasang Melly memakan diri sendiri apabila Raffi tidak mengendahkannya. Melly juga mendapati bahawa dirinya sedang mengandungkan anak Raffi. Tertekan dan terdesak, Melly mengenakan Azmi.

Azmi dan Melly ditangkap basah oleh penduduk kampung dan ditahan di lokap balai polis. Sejurus mengetahui tentang berita ini, hati Dhia bagaikan dipanah halilintar, mengenangkan majlis pertunangan mereka yang akan berlangsung tidak lama lagi.
Namun, berkat ketabahan hatinya, Dhia mampu memaafkan Azmi dan majlis pertunangan tetap akan berlangsung seperti yang dirancang.
Walaubagaimanapun, majlis mereka diserang oleh keluarga Melly yang ingin menuntut keadilan daripada Azmi.

Mereka mahukan Azmi supaya bertanggungjawab di atas perbuatannya sehingga Melly didapati mengandung. Sekali lagi, Dhia diuji dan ujian kali ini bakal mengubah hidupnya sampai bila-bila. Azmi dan Melly disatukan tanpa kerelaan Dhia yang hanya mampu mengalirkan air mata.
“Bagaikan pelangi selepas hujan”, hidup Dhia didatangi Zikir (Adi Putra), seorang arkitek daripada sebuah firma di Kuala Lumpur.

Zikir mempunyai seorang rakan baik bernama Fendi, dan mereka bekerja di firma yang sama. Zikir sangat diminati oleh Rose (Tasha Shilla) yang juga salah seorang pekerja di firma milik beliau.
Malang tidak berbau, Fendi meninggal dunia akibat kemalangan jalan raya yang turut dialami Zikir ketika hendak pergi mengerjakan solat Jumaat.
Zikir datang ke kampung halaman Fendi untuk majlis pengebumian yang terletak di Pulau Pinang dan ditemani oleh isteri arwah Fendi, Suraya.
Ketika menjamah nasi lemak di sebuah gerai di kampung tersebut, Zikir terlihat Dhia. Mata bertentang mata, Zikir terpesona dengan keayuan Dhia.

Pelakon Drama Tentang Dhia

Nora Danish, Adi Putra, Tasha Shila, Izreen Azminda, Ako Mustafa, Irfan Roslan.

12 comments:

  1. cerite nie tym kecik punya la lmbt tapi bila da besar tup tup nak kawen da. hehe

    ReplyDelete
  2. aah dik memang sedap citer nie .. akak x tgk layieee huhuh duk sebuk ngan anak2 yg nak tgk zinetron huhuh

    ReplyDelete
  3. starting citer ni pun dah bestkan kak

    ReplyDelete
  4. kita pun layan gak cite ni..best kan...comey dhia tu..

    kita follow sini terus

    JOM SINGGAH
    http://mylovely-fieda.blogspot.com/2011/11/cubaan-pertama-portugese-egg-tarts.html

    ReplyDelete
  5. bestkan citer ni..
    suka dengan pelakon2 dia.. ;)

    ReplyDelete
  6. EPISOD 1 PON DH JATUH HATI... lg pon pgarah dia azlina pa'wan..confirm best citer ni.

    ReplyDelete
  7. tak sabar nak tunggu adi putra keluar.

    ReplyDelete
  8. lieya pun layan gak kak...best kan...ni bace sipnosis yg akak bagi ni lagi berkobar2 nak tgk ekeekekek....

    comel gile nora danish pakai tudung kan!

    ReplyDelete
  9. mcm bez je

    nana tak png tgk pn

    tau cte ni tgh main kt tv skg

    mmmm

    lps bce snopsis kt ats td mcm nk lyn jgk tgk cte ni pas ni

    ^^

    mintak jasa baik sis

    1. komen,
    2. like FB,
    3. retweet Twitter and
    4. klik Google +1

    di entri terbaru nana tq

    http://yuslianayusof.blogspot.com/2011/11/contest-gadjet-impian-by-denaihati_19.html

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails