Followers

Monday, August 8, 2011

Jadikkkk laaaa...

Assalamualaikum...

Malas bebenor la nak cakap panjang2... pagi2 dah lemau...hehe... mungkin berita dibawah ni menjadi topik hangat PA hari ni....apapun bonus tu boleh wat beli kuih raya.. hehe...alhamdulillah...


Bonus raya

KUALA LUMPUR: Kerajaan bersetuju membayar bonus setengah bulan gaji dengan bayaran minimum RM500 kepada penjawat awam bulan ini.

Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak berkata kerajaan juga bersetuju memberi bayaran khas sebanyak RM500 kepada pesara kerajaan.


“Bonus dan bayaran khas ini akan dibuat pada pertengahan bulan ini,” kata Najib yang juga Menteri Kewangan dalam satu kenyataan, semalam.

Katanya, bonus itu adalah bagi menghargai sumbangan serta dedikasi penjawat awam dalam memudah dan menjayakan pelaksanaan program pembangunan negara.


Perdana Menteri berkata, kerajaan berharap pemberian bonus dan bayaran khas itu dapat meringankan beban penjawat awam dan pesara kerajaan dan membantu mereka membuat persediaan menyambut Aidilfitri.


“Ini menunjukkan kerajaan sentiasa prihatin dan sangat menitikberatkan kebajikan penjawat awam dan pesara kerajaan,” kata Najib.

Katanya, pemberian bonus dan bayaran khas itu akan melibatkan 1.27 juta penjawat awam Persekutuan dan 590,000 pesara kerajaan dengan anggaran perbelanjaan sebanyak RM2 bilion. - Bernama

10 comments:

  1. wah..untung ler dpt bonus..500 byk 2..bju raye anak2 pon da lps..hehe

    ReplyDelete
  2. TU LE KAN kak..senyum gembira ari ni pi opis...syukur laa...dpt gak ...dari takde dpt ape2 lagi frust kan kak....leh dpt tambah2 belanje kan kak....

    ReplyDelete
  3. Alhamdulillah..rezeki bulan posa..:)

    ReplyDelete
  4. seronokler yg kerja gov...senyum je nanti pertengahan bulan ni

    ReplyDelete
  5. syioknyaaaaaaaaa....dapat la jgk kan drp takde langsung

    ReplyDelete
  6. hikhik haini kt opis sana sni dgr org citer psl bonus..

    ReplyDelete
  7. dah dpt bonus pasing2 la sini hehehe

    ReplyDelete
  8. alhamdulillah......
    dapat jugak kan.....

    ReplyDelete
  9. rezeki untuk raya..hehe
    alhamdulillah..
    shopping sakan la nnt..hehe

    ReplyDelete
  10. Nice blog and posting is very nice,I like your blog.Article is very interesting and cool.

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails