Followers

Tuesday, August 10, 2010

Sahur pagi tadi..

Adakah semua kawan2 bangun bersahur pagi tadi?.. alhamdulillah.. rasanya semua org bersemangat untuk bangun bersahur pagi tadi kan.. mungkin ada yg lewat bangun sket dan ada yg awal sbb nak siapkan juadah untuk bersahur.. aku pulak bangun pukul 5 pagi.. kira tak awal dan lewat sangat la.. lauk pulak aku dah masak mlm semalam... kira bangun panaskan jer.. aku masak simple jer daging goreng kunyit campur kentang , masak kurma ayam dan telur dadar (menu wajib).. kalau tak masak awal2 mesti tak sempat nak prepare pagi2 td.. entah pukul berapa nak kena bangun pun tak tahu.. kelam kabut jadi nya.. makan pun bukan nya banyak sgt.. untuk 3 org jer.. tu pun yg habis dijamah hanya daging dan telur.. masak kurma tak sentuh pun.. so aku tapau jer untuk si Arfan buat di makan di rumah mak pengasuhnya... tu la biasanya kami sekeluarga kalau sahur tak makan lauk berkuah sgt nak yg kering2 jer.. mungkin tak lalu sgt..sahur kali ni anak ku Adam join sekali... tu pun puas kejutkan dia.. tp semalam dia dah janji ngan aku nak bangun sahur.. aku nak dia belajar berpuasa penuh.. dia dah masuk 7 tahun.. sebelum ni ada jugak ajar dia berpuasa tp 1/2 hari pun dah lapar nasi.. so kali nak dia berpuasa penuh.. harap2 boleh la..

2 comments:

  1. sama2 adinihumaira.. semoga ramadahn kali ini beri kita keberkatan .. selamat juga dr akak..tq

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails