Followers

Monday, July 18, 2011

Tepung Bungkus...

Assalamulaikum..

Sapa-sapa yg suka kuih tepung bungkus sila angkat kening... bole ke???...hehe... saja ja tanya... kuih ni memang favorite tau.... tah-tah nak bulan puasa ni... layan kuih ni memang jadik la.... kat tempat saya panggil tepung bungkus bukan tepung gomak tau...hehe... tak tahu lak kat tempat lain... kuih ni kalau orang yang terror buat ja jadik sedappp... kalau kurang lemak santannya pasti tak jadik... ada 2 inti kelapa gula merah di tengahnya... ada sapa yang pandai buat???... mak-mak kita memang terror... saya memang jauh tak terror.... makan ja pandai... kihkih...

cuba tengok kuih ni... sedapppp... baru ja layan makan free kuih tepung bungkus ni tadi pagi... sapa-sapa nak rasa cuba cari kat warung/kedai kuih petang ni...



28 comments:

  1. susah nak jumpa kuih ni... paling suka rasa lemak kat tepung beras tu.. sedap sangat

    ReplyDelete
  2. pergh...terbaik betul le tepung bungkus....

    ReplyDelete
  3. tepung bungkus 3! (sambil angkat kening)
    :)

    ReplyDelete
  4. hehe kte taw gak pasal kueh ni
    mak kte pn pndi buat
    kte tak pndi lngsg sbb kte pndi
    makn je hahaha

    ReplyDelete
  5. wow!! 1st time sy tgk kuih nih..outdated ny..huhuhu~

    ReplyDelete
  6. tepung bungkus memang sedap
    aih, meleleh air liur tengok ni
    isi kelapa kat dalam yang best

    ReplyDelete
  7. aduiii mengimbau zaman dolu-dolu..susahla nk cari tepung bungkus skrg ni

    ReplyDelete
  8. akak..leh kata 2,3 kali smnggu makan kueh ni,heh3.. ada jual kat gerai nasi lemak, kat ngan umah,hehehe.

    memang sangat sedap! ^__^

    ReplyDelete
  9. wah mmg sedap kueh nie .
    tapi da lme ta makan :)

    ReplyDelete
  10. Sy ske juga kuih ni. Trsgtlah sedap. :)

    ReplyDelete
  11. Ada org panggil kuih ini puteri dua sebilik.... Sedap kan. Kakak suka lagi kalau yg tepung dia lembik. Sedap!!

    ReplyDelete
  12. oh kueh ni! suke3..hehe jarang la org jual tp..huu ssh nk cari~

    ReplyDelete
  13. "kuih ni kat utagha sana ja boleh jumpa,kalau kat belah kl ni susah/jarang.kalau jumpa pun tak sedap sgt...akk pandai buat...tp rasa tk sedap..hempeh..hehhee..kalau kami balik kg mmg suruh mak sedara buatkn sbb dia punya tepung bungkus mmg tak boleh lawan..org lama kan.."

    ReplyDelete
  14. i like i like....sgt2 suka... :D mmg best kuih ni...tp ssh nak jumpa org jual...

    ReplyDelete
  15. aah suke gak akak nie .. tapi skrg nie bungkus dia ada ala2 lepat pisang kan .. dulu bungkusnya mcm piramid tuu .. lain sikit .. tu kdg kalau beli tanyue dulu melainkan ada dia tulis siap2 :)

    ReplyDelete
  16. name dia memang tepung bungkus ke?hee..xtaw plak kuih nie..

    jom skodeng??hehe ;D

    ReplyDelete
  17. saya mmg suka sangat tepung bungkus ne.. susah nak dapat yg sedap tau

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails