Followers

Wednesday, May 11, 2011

Mak masuk hospital...

Assalamualaikum..

-Sedih tau nak cerita ni... kalau cerita pasal mak-mak kita sakit ni mesti air mata nak meleleh jer kan.... dah masuk 3 hari mak masuk hospital sebab buat rawatan mengenai ada ketulan di pundi kencing mak... mak dah lama sakit ni... sebelum ni buat rawatan kimo dan makan ubat ja... tapi tak berkesan... doktor pun sugest pada mak buat rawatan secara laser... mula-mula tu kami adik beradik macam takut nak bagi mak buat rawatan tu... tapi bila doktor bagtau mak rawatan tu tak perlu bedah cuma masuk kan alat sampai ke pundi kencing dan laser tu akan bertindak menghancurkan ketulan tu...
-Masuk wad mak kena puasa hingga pagi kemarin pukul 10.00 pagi mak pun masuk blik OT untuk buat rawatan laser sampai kul 2 petang baru keluar... saya, suami, abah n adik2 sabar tunggu di luar bilik... masa tu rasa sebak jer...dah tak boleh nak sembang... bila tgk mak dah keluar dari bilik OT... terus rasa lega sebab dapat jumpa mak dah.. masa mak masuk wad kelmarin dulu saya tak balik kedah... ada di penang kerja macam biasa.. nak balik tak boleh sebab anak ada exam..tapi selalu call mak tanya perkembangan mak di hospital... kelmarin mak buat operation baru pagi-pagi saya dan hubby bertolak balik ke kedah terus ke hospital.. Masa mak dari bilik OT ke wad saya tengok mak masih dalam keadaan lemah sebab ubat bius masih ada... mak tak boleh makan selama 6 jam lagi.... siannn mak masa tu... mak muntah 3 kali sebab pening effek dari ubat bius... saya temankan mak di wad semasa habis waktu melawat... lagi pun di situ wad untuk wanita sahaja lelaki tak boleh teman... pukul 4.30 petang baru boleh melawat pulak... saya dan suami balik ke penang semula petang tu sebab anak-anak tak bawa bersama tinggalkan di rumah pengasuh dan Adam pergi sekolah...
-Semalam adik saya temankan mak di wad sampai pagi hari ni... semalam adik ada sms saya bagi tau yang doktor tak bagi mak makan lagi... time tu pukul 10 malam adik sms... siann mak tak boleh makan lagi... dah la kena puasa dari kelmarin lagi... pagi hari ni saya terus call adik tanya perkembangan mak... adik bagi tau mak sudah boleh makan... mak sudah boleh bangun duduk... alhamdullillah... kalau mak dah sihat hari ini doktor cakap mak bolah balik.... lega hati ku....

Ya Allah.. Kau berilah kesihatan yang baik kepada Mak...

*** Esok nak balik tengok Mak****

1 comment:

  1. alhamdulillah .. banyakkan lah berdoa utk dia .. insyaallah .. :)

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails