Followers

Thursday, May 5, 2011

Jeruk mempelam...

Assalamulaikum...

ishhh..ishhh... dah bulan Mei 2011 kita ni yerr... cepat betol masa berlalu... next month my besday... huhu.. tambah lagi le umur ku... pejam celik dah 1/2 tahun 2011...

Kali ni saja nak cerita pasal jeruk mempelam ku... balik kampung sabtu ahad lepas kak ipar ada kasi buah mempelam putik yang banyak... sebab banyak sangat so buat jeruk jer la.. boleh simpan dlm frezer... jeruk ni kesukaan my hubby tau... dia yang teringin sangat nak makan jeruk... hehe.. macam orang perempuan pulak... jeruk ni simple jer.. taruk garam dan gula jer... rendamkan... jadi la jeruk yang boleh tahan sedappnyaa...hihi...

gambar2 jeruk mempelam...


href="http://2.bp.blogspot.com/-z321AnE1hTA/TcKpgaccNNI/AAAAAAAAA3g/0OJHSll_VdY/s1600/IMG0872A.jpg">

4 comments:

  1. jeruk camni lagi selamat makan dr jeruk beli kat kedai..

    ReplyDelete
  2. Sallam,

    Betul ke letak garam dengan gula je,
    kat saya ni ada berpuluh biji mangga
    epal muda orang bagi,tak tau nak buat
    apa,nak cubalah buat.

    ReplyDelete
  3. Alin: betul tu alin...
    Lipslady:cuba la sedappp...hehe

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails