Followers

Thursday, June 26, 2014

JJCM Puncak Mutiara Cafe

Assalamulaikummm

Salam jumaat pada semua....heyyyy.... lagi 2 hari termasuk hari ini kita dah nak berpuasa.....moga kita diberi kesihatan yang baik untuk menjalani ibadah puasa...aminnn....

Hari ini akak nak ceritakan pasal hari semalam.... akak dan famili jalan2 cari makan ke Puncak Muatiara Cafe.... rasanya akak ada pernah buat sedikit entry pasal makan2 di situ.... saja jer nak buat citer lagi...tak jemu akak ke sana.... best tempatnya..... unik sekali.... kalau sesapa datang melancung ke Penang terjah la JJCM kat situ yer..... memang best punya....heheee

Semalam nak ke rumah mak saudara akak...oleh kerana dekat jer dengan Puncak Mutiara Cafe so ambik la peluang makan2 kat situ.... lagipun ahad ni dah nak puasa....boleh la layan masakan kambing dulu kat situ.... memang situ terkenal dengan masakan kambing ye.... macam2 menu berasakan kambing.... contoh nasi bariani kambing dan lain2 la lagi....tak ingat nak sebut di sini.... menu western la.... thai food pun ada.... steamboat ada jugak..... Kandang kambing pun ada berdekatan situ.... tapi korang jangan risau tak der bau kambing punya....heheee..... malam semalam akak just 4 beranak jer ke sana..... Adam tak der pergi rombongan sekolah....

meh tengok gambar2 kat sana.... ambik pakai muat jer....:p

bergambar dulu.... masa ni sudah pukul 7.15 macam tu....

tempat parking pun luas....

Jalan masuk.... tengok tu menonong jer anak2 berlari....suka tengok suasana macam ni tenang jer....

Salah satu jenis meja disediakan.... nak duduk kerusi atau bersila....akak pilih yang bersila....senang anak2 nak pusing2....

Allyssa dengan abah.... oleh kerana meja kami pilih nak yang bole bersimpuh dan duduk bersila so anak2 mana nak reti duduk diam.... asyik berjalan jer sana sini....


Menu akak semalam bariani kambing.... satey ayam dan satey daging..... nasi puth telur dadar dan sayur campur untuk anak2.... kami layan makan sambil di iringi alunan muzik... macam duduk di bali jer....hihiii

bariani kambing.... akak punya...sedappp

satey.... besar pulak tu....

Selepas jer abis makan kami ronda2 la melihat kawasan cafe dulu.... macam2 ada tempat makan pun luas... banyak meja disediakan..... semua jenis santai jer... best sangat.... di cafe ni nak buat majlis apa2 pun bole.... semalam pun ada 2 majlis dinner ada.... 

kolam ikan...

Layan bagi ikan makan...

santai jer sambil makan... bole tengok suasana kampung.... makan sambil duduk....:p



Ada kolam disediakan... tapi kalau nak mandi siang jer bole.... rumah owner pun di sebelah kolam tu jer...yang nampak rumah yang berlampu tu.... banglo ok.... cantik sangat....

banyak lagi meja di sediakan....


 Note: Salam Ramadhan dan selamat berpuasa buat semua rakan Blogger.... moga Ramadhan kali ini memberi kita seribu rahmat....Aminnn...:)

10 comments:

  1. nampak menarik tempatnyer ... eksklusif gitu... kalau dekat teringin gak nak pergin... ni jauhler pulak...
    memang sesuailer tempatni makan kurang sikit rasapun takper sebabnya suasananyer membuatkan kita rasa selesa... chewah cam dah sampai lak akakni komen..

    ReplyDelete
  2. salam jumaat..macam menarik je tempat nie..boleh servey nie...

    ReplyDelete
  3. Kat kampung KN ni... Kg Pelet kan? haha... kalau balik kg umah mak, mesti naik makan kat situ.

    ReplyDelete
    Replies
    1. KN org kg Pelet Penanti ke?.. haha.. dekat ja la kita..

      Delete
  4. Bw :)
    Salam singgah dari irra
    http://www.irrayyan.com
    Selamat berpuasa ^^

    ReplyDelete
  5. selamat berpuasa kak...blogwalking duluuu

    ReplyDelete
  6. bestnye tempat ni....tgok pon tenang je...tp jauh nye dr johor...huhuhu
    insyaAllah klu ke penang bleh la ke restoran ni... =D

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails