Followers

Monday, December 27, 2010

PENANG TAK DER AIR HARI NI....

Salam..

Huaaa..huaaaa hari ni 28/12/2010 Penang diistihar tak der air.. berita ni dah di maklumkan dalam paper dah hampir sebulan... pasal apa sebab ada penyelenggaraan katanya.. lunch tadi pegi makan kat luar servey punya servey banyak kedai makan tutup sbb tak der air nak masak dan basuh pinggan mangkok.. ada satu kedai nasi campor yang kami singgah tu makan guna pinggan pakai buang jer.. nasib baik ada ayer untuk minum klu tidak tercekik kami... untuk basuh tangan pon ada sikit.. kena jimat..

Tempoh tak der air lebih kurang 12 jam katanya.. dari pukul 8.00pagi hingga 8.00mlm.. tu pon belum tentu tepat masanya... kat tempat keje tak der masalah sbb air dari tangki besar ada.. nun yang masalahnya bila balik rumah nanti.. tangki air kecik jer.. mampu untuk buang air jer.. mandi pon belom tentu.. kena tunggu air ok dulu.. macam mana la balik kejap lagi.. ada la simpan sikit air dalam baldi dan besen kecik.. tu pon untuk basuh tangan jer.. anak2 pulak macam mana la kat rumah mak pengasuh tu.. Si Adam mandi siap-siap dari rumah pagi tadi.. cuma Arfan jer nak mandi kat rumah mak dia... mak pengasuh dia dah siap simpan air untuk Arfan mandi.. petang pulak tak tahu laaaa....

Doakan bekalan air dapat dibekalkan mengikut masa yang ditetapkan.. kalau tidak????... paham jer la kengkawan semua...huhu..

3 comments:

  1. nasib time takde air tak g melancong kat penang..kalo tak haru je

    ReplyDelete
  2. bila takde air byk benda tergendala..air kan nadi kehidupan..

    ReplyDelete
  3. payah tu kak....kalo takde lettrik leh lagi ...tapi kalo takde air mmg tak jalan kerja kite kan kak

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails