Followers

Tuesday, July 20, 2010

Anak2 ngan komputer gamenya,,

Kali ni aku nak story mory pasal anak ku yg kecik tu ARFAN dah pandai main komputer game.. mungkin asyik dok tgk si Abang nya main smpai dia jd terorr pulak.. la ni komputer kt umah tu dah jd tempat mainan dia..
Kira abah dan abang tak dak can nak duduk kt situ.. balik petang jer dia akan suruh aku on komputer.. ARFAN ni baru umur 2 tahun 8 bulan.. klu tgk dia guna mouse tu mcm dah terror sgt.. clik sana sini.. siap main game yg memerlukan penggunaan keyboard.. game yg dia bole main mcm game bowling (byk kali jugak strike).. game beli pizza (span bob yg jual pizza tu).. game kura2 jalan kutip duit.. game pancing ikan.. game tembak2 org jahat (kira dia jd polis la dan pandai reload peluru guna right click mouse dgn cepat pulak tu)... lagi game racing kreta tp byk kali terbabas la sbb tak pandai kontrol keyboard sgt.. game cari barang tersembunyi... entah apa lg game yg dia tahu pun aku tak tahu.. tu sume my hubby dan si abang nya jer yg tahu sbb mereka yg byk layan si kecik tu main game.. klu dah game over mesti dia dtg bg tau (dia kata mama "Game Over" dh abis..).. main lg pulak sampai jemu.. aku lak risau tgk dia serius sgt bila ngadap komputer tu.. takut lak mata dia jd something (rabun ker).. tu la klu aku tgk dia mcm dekat sgt d skrin komputer tu aku cepat2 tarik dia jauh sket.. bila aku kata stop jgn main dah mesti dia cakap sat-sat mama (maksudnya sekejap lagi la dia stop)... tah apa lagi yg dia akan belajar lepas ni.. hai anak2 zaman sekarang.. dulu kiter tak pun mcm ni kan.... doakan anak2 kiter belajar yg baik2 jer..amin..
(tgk la aksi2 dia bila depan komputer..)


Tgk seriuskan..ish ish..


Adik sdg plan strategi nak baling bola bowling tu...


Dok tengah tukar kaler bola bowling yg adik suka...


Main ngan abangnya..

3 comments:

  1. anak zaman IT ni..mcm anak saya setiap hari suh buka youtube..baru setahun 2 bulan..makin besar makin demand..

    ReplyDelete
  2. betoi tu nieda.. zaman dh berubah..

    ReplyDelete
  3. kecik2 dh pndai layan PC game, internet zmn skng nih..sy dulu nak layan nintendo pn kn ikot turn..huhuuh

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails