Followers

Tuesday, June 11, 2013

Kongsi Info : SERANGAN JANTUNG & AIR PANAS


Sebuah artikel yang sangat baik dan hanya mengambil masa dua minit untuk anda membaca.

Serangan Jantung dan Minum Air Panas.

...
Tidak hanya sekadar air panas selepas makan, tetapi berkenaan Serangan Jantung. Minuman teh panas Cina atau Jepun selepas makanan dan bukannya minum air sejuk, mungkin inilah masanya kita perlu mengubah tabiat minum semasa atau selepas makan.

Bagi mereka yang suka minum air batu, fakta ini sangat bermakna kepada anda. Minum air batu selepas makan memang menyegarkan. Walaubagaimanapun, air batu akan membekukan makanan berminyak yang baru kita makan. Ia akan memperlahankan penghadaman kita. Akibatnya akan berlaku 'enapcemar' bertindak balas dengan asid, ia akan memecah dan diserap oleh enzim intestine lebih cepat berbanding makanan pejal. Ia akan memperlahankan penghadaman kita. Dalam masa yang singkat, ianya akan bertukar menjadi lemak dan mendorong kepada berlakunya kanser. Langkah yang terbaik adalah minum sup panas atau air suam selepas makan.

Gejala Biasa Daripada Serangan Jantung ...

Nota penting tentang serangan jantung – Awas! Anda perlu tahu bahawa tidak semua simptom serangan jantung akan mula terasa pada tangan sebelah kiri. Berhati-hati dengan kesakitan yang teramat sangat pada bahagian atas dada.


Anda mungkin tidak mempunyai sakit dada semasa serangan jantung. Loya dan berpeluh adalah tanda-tanda biasa. 60% daripada orang-orang yang mempunyai serangan jantung ketika mereka sedang tidur tidak bangun. Kesakitan pada rahang boleh bangunkan anda dari tidur yang lena. Marilah kita berhati-hati dan sentiasa berwaspada. Lebih banyak kita tahu, lebih cerah peluang kita untuk terus hidup ...

Kardiologi A berkata, jika semua orang yang membaca pos ini berkongsi kepada 10 orang rakan, anda yakinlah bahawa kita akan dapat menyelamatkan sekurang-kurangnya satu nyawa. Baca & Hantar kepada rakan. Ia boleh menyelamatkan nyawa... Jadi, sila menjadi rakan yang baik dan berkongsi artikel ini untuk semua kawan-kawan anda, anda mengambil berat tentang jantung anda.

Tapi janganlah lupa hidup dan mati adalah ketentuanNya jua.

Note: Baru kemarin dulu... berita suami kepada kawan sekolah akak dulu meninggal dunia katanya sebab serangan jantung... alfatihah buat arwah...

10 comments:

  1. Bila baca article macam ini rasa takut juga kan sebab anak-anak kakak kalau makan mesti minumnya air sejuk..

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by the author.

      Delete
  2. i jenis peminum air panas setiap kali makan.. just bila kat luar je minum air ice..

    ReplyDelete
  3. uishh baru tau ni kak bile bace entry akak nie....the best way ialah minum air suam kan kak....lieya pun amalkan air suam je hah..sejak buat diet atkins ni tak lalu dah minum air2 manis....

    anyway, thanks for sharing ye kak...

    ReplyDelete
  4. ye la kak, kdg2 rasa sedap je minum ais batu tanpa hiraukan kesihatan. pasni kena ubah cara pemakanan kita

    ReplyDelete
  5. kene ubah cara pemakanan n minuman skang nie kan...kite semua ikut sedap tekak tp tuh la, kat dlm bdn nie xde sape yg tau..

    al-fatihah..

    ReplyDelete
  6. sy suka gak minum dgn air suam lepas mkn tp sejak pregnant ni suka air sejuk pulak. air suam ni loya..huhu

    ReplyDelete
  7. bila baca artikel begini, mmg rasa takot, tapi lepas tu, lupa... nikmatnye air sejuk. mmmm.... bila nak ada kesedaran dalam diri saya ni...

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails