Followers

Thursday, February 18, 2010

Mama Fried Chicken...

Semalam aku ada wat ayam goreng ala2 KFC gitu.. tp aku namakannya MFC (Mama fried Chicken).. Si Adam suka sgt mkn.. so smlm kami mkn MFC jer la.. senang jer klu ada tepung serba guna utk goreng ayam atau sotong.. lepas tu telur sebiji.. gram sket klu nak rasa masin lebih.. tp aku tak tambah garam.. campur jer tepung ngan telur kuantiti tepung agak2 jer.. ikut brapa ketul ayam kita nak goreng.. tambah air sket nak bg telur dan tepung jd sebati.. masukkan ayam dan perap seketika.. lepas tu goreng sampai garing.. jgn letak api kuat sgt takut x sempat msk isi ayam.. so layan jer hasilnya.. senang dan mudah.. klu aku goreng biasa selalunya si Adam dan Arfan tak berapa layan..


Ayam kena perap dulu..

Hasil nya..rangup tau..

6 comments:

  1. wahhh..sedapnyer....ooo macam tu ke caranya..terus nak gi beli ayam and tepung..telor da ada...kih..kih..kih....
    emm tepong cap apa ekk?

    ReplyDelete
  2. Akak guna cap NONA.. kt supemaket ada..try yer..

    ReplyDelete
  3. yummy.....lepas ni buleh bukak MFC pulak....

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails